meldinger til leserne

11.05.2013

nedetidEn vanlig dag. Nedetid. Begynner å nærme seg ny sprøyte kjenner jeg. Tyngre å finne konsentrasjonen og energien nå, men merker hverdagen er mye mer stabil enn den har vært. Greier å "tvinge" meg selv litt og det gjør godt. Hadde faktisk fest med venner i går, selv om jeg følte egentlig for å bare ta en ny alenekveld med film eller noe på pc'en.

Har fått gjenopprettet litt troen på legestanden nå. Husker ikke om jeg nevnte det, men skrev brev til fastlegen for litt tilbake, der jeg gikk grundig til verks angående testosteronbehandling og tydelig sa at jeg mente meg feilbehandlet. Men lot det og tydelig skinne igjennom i brevet at jeg ønsket samarbeid og ikke var ute etter å ta noen. Jeg ønsket riktig behandling og en vei tilbake til livet og en stabil hverdag.

Legen tok det godt faktisk. Var litt usikker på om jeg kom til å en forrykende forsvarstale når jeg vandret inn dørene på legekontoret, men fikk faktisk takk for brevet. Fastlegen min hadde tatt det til seg og hadde lest seg opp en del etter brevet. Vi har nå blitt enige om å gå tilbake til et hyppig blodprøveregime. Finne ut hvordan en kan administrere medisinen jeg får riktig og få mest mulig informasjon. Vi vet nå hva vi skal se etter og hvordan en kanskje kan få bedre og mer stabil virkning.

møteMen ser fortsatt at det står "Depresjon INA" på grunn for sykemelding. Skal på et slikt dialogmøte med NAV, der lege, arbeidsgiver og representant fra NAV er tilstede. Tenker på å få fjernet depresjondiagnosen en gang for alle da. Det er uriktig og gir NAV et feil bilde av hvordan situasjonen egentlig er. Føles unødvendig å måtte gå igjennom de samme urelevante spørsmålene hver gang fordi de går utifra at jeg er deprimert.

Nettopp satt meg ned med en kopp kaffe nå etter å ha ryddet opp etter festen i går. Har vært aktiv i diverse forum på nettet. Litt for å promotere denne siden og litt fordi jeg skjerper hjernen med litt debatt. Holder den opptatt. Jeg har forøvrig vært i kontakt med en regional avis. Ble avvist. Tror ikke journalisten en gang har brydd seg med å sett etter hva det gikk i. Fikk melding tilbake der en etterlyste navn og nummer tilfelle en ville lage en generell sak om testikkekreft senere. Svarte med at nummeret mitt og navnet mitt står under MVH i hver epost jeg sender ut.

Tar nok et par skritt tilbake. Vurderer prosjektet mitt på nytt. Ser på bedre måter å skape interesse på, men lar meg ikke avvise så enkelt. Skal nok greie å få informasjonen ut. Det er vel ikke verdens enkleste tema å promotere heller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar